Jaka gaśnica do biura będzie odpowiednia?

Przepisy są tutaj klarowne. W niektórych sytuacjach gaśnica do biura jest nieodzowna. I tutaj pojawia się pewne pytanie… Co wybrać? Gdzie w ogóle kupować dobrej jakości gaśnice do biura? O tym wszystkim dowiesz się, jak tylko przeczytasz poniższy poradnik.

Nowoczesna gaśnica do biura jest sprzedawana między innymi w sklepie internetowym SORBEX. Jak masz dylemat, co warto kupić, to zawsze warto wybrać ten podmiot. Jest on z Katowic. Na ten moment główna siedziba SORBEX znajduje się zaraz przy ulicy Milowickiej 1. Dobra informacja jest jednak taka, że tutaj mamy do czynienia ze sklepem online. Internetowo możesz zatem kupić bardzo dobrej jakości gaśnice do biura, ale nie tylko. Oferta jest uniwersalna. Wszystko pochodzi od sprawdzonych producentów. Kolejna informacja jest w tym momencie taka, że klienci mogą liczyć na atrakcyjne ceny. I pomoc z zakupami. Co jeszcze jest ważne? Sporo osób obawia się, że na przykład wybiorą gaśnicę do biura, a potem okaże się, że nie kupili czegoś odpowiedniego. W takiej sytuacji można liczyć na zwrot. I to nawet przez 30 dni. W przepisach jest mowa o dwóch tygodniach. A właściciele SORBEX mocno poszli na rękę swoim klientom. Indywidualnym oraz biznesowym.

Zastanawiasz się, jaka gaśnica do biura będzie odpowiednia? Na początek rozważań w tym temacie trzeba odnieść się do przepisów. Kluczowe w tym właśnie omawianym przypadku jest zaś rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 7 czerwca 2010 roku. W końcu dotyczy ono ochrony przeciwpożarowej budynków.

Tak samo, jak innych obiektów budowlanych i terenów. Z tego właśnie konkretnego rozporządzenia dowiadujemy się, że istnieją w praktyce trzy przypadki, kiedy to konieczne jest umieszczenie minimum jednej jednostki gaśniczej na każde 100 metrów kwadratowych strefy pożarowej. Warto mieć świadomość takiego zagadnienia, że za jednostkę gaśniczą uznaje się 2 kg proszku lub 3 dm3 innego środka gaśniczego (zawartego właśnie w gaśnicy). Jakie są to jednak konkretne przypadki? Chodzi między innymi o wyznaczenie strefy zagrożenia ludzi (sprawa tutaj dotyczy stref oznaczonych symbolami ZL I, ZL II, ZL III lub ZL V). Pozostałe dwa przypadki to: wyznaczenie strefy pożarowej pełniącej funkcję magazynu lub przestrzeni produkcyjnej (w tym przypadku przewidywane obciążenie ogniowe musi przekraczać 500 MJ na każdy metr kwadratowy) i wyznaczenie strefy zagrożenia wybuchem.

Jak pomieszczenia biurowe, czy firmowe nie spełniają kryteriów przypisania do którejkolwiek z tych trzech powyższych stref, to zakłada się, że należy umieścić w nich minimum jedną gaśnicę na każde 300 metrów kwadratowych powierzchni. Potem pozostaje pytanie, co wybrać. Czy zdecydować się na klasyczne rozwiązania proszkowe? A może pianowe lub śniegowe? Jeśli chodzi zasadniczo o biura, to największe zagrożenie jest generowane przez sprzęt elektroniczny. Tak samo, jak aneksy kuchenne. Nie da się ukryć, że w biurach przede wszystkim stosuje się gaśnice proszkowe. Na stronie internetowej jest artykuł, który opisuje, czym cechują się te rozwiązania w praktyce https://sorbex.pl/gasnica-do-biura-jaka-wybrac-podpowiadamy/.