Przygotowanie do przeglądu rejestracyjnego

Przegląd rejestracyjny dla wielu kierowców jest czystą formalnością, niestety dla innych bywa udręką. Mowa głownie o tych, którzy posiadają już nieco bardziej wiekowe auta, w których często coś ulega mniejszemu lub większemu uszkodzeniu. Takie kwestie jak przepalone żarówki, choć są przeszkodą w przejściu przeglądu, nie wymagają od nas jednak wielkiego wysiłku, by usterkę usunąć. Gorzej, gdy okazuje się, że uszkodzony jest jakiś element zawieszenia i trzeba w takiej sytuacji jeździć po warsztatach.

W dzisiejszym poradniku postaramy się więc przekazać najbardziej potrzebne informacje do tego, by udając się na przegląd rejestracyjny mieć 100% pewności, że go przejdziemy. Przypomnijmy, że w przypadku niezaliczenia badania i konieczności ponownego stawienia się na skontrolowanie stanu auta, mamy 14 dni na usunięcie usterek. Gdy wrócimy na stację (tą samą, na której robiliśmy przegląd), musimy dopłacić kilkadziesiąt złotych za ponowne badanie. Dlatego też najlepiej jest pojechać już przygotowanym samochodem, by mieć pewność że badanie będzie zaliczony za pierwszym razem. Przegląd rejestracyjny w Warszawie możemy zrobić w bardzo wielu miejscach.

Praktycznie na każdym osiedlu znajdziemy przynajmniej jedną stację diagnostyczną. Na jednych diagności są bardziej dokładni, na innych mogą przymknąć oko na pewne mniej istotne szczegóły, jednak naszym zdaniem jeśli mamy w pełni sprawne auto, to na absolutnie każdej stacji przegląd powinniśmy przejść śpiewająco. Sprawdzamy więc na co zwrócić uwagę, by mieć pewność że wyjdziemy ze stacji z pieczątką w dowodzie rejestracyjnym.

Zacząć należy od sprawdzenia całego zawieszenia. Nie przejdziemy przeglądu na pewno wtedy, jeśli będą duże luzy na wahaczach, zarówno tam gdzie znajduje się tuleja, jak i sworzeń kulowy. Kolejna sprawa to układ kierowniczy. Tam również nie może być żadnych luzów, na przykład w połączeniu drążka z maglownicą. Warto również sprawdzić zawieszenie z tyłu, choć trzeba przyznać, że nie każda stacja diagnostyczna zwraca na to wielką uwagę. Oczywiście naprawy trzeba zrobić w warsztacie, dlatego też najlepiej jest pojechać do mechanika jeszcze przed przeglądem, by po prostu obejrzał nasze auto i ewentualnie naprawił to, co jest zepsute. Na przeglądzie sprawdzane będą także hamulce. Te muszą być mocne i hamować równo na przedniej i tylnej osi. Sprawny musi też być system ABS, jeśli nasze auto jest w niego wyposażone (a więc znakomita większość współczesnych samochodów). Przyjrzyjmy się też wspomnianemu wcześniej oświetleniu. Przepalone żarówki możemy wymienić samodzielnie, szkoda byłoby zostać odesłanym z kwitkiem ze stacji z tak błahego powodu, jak uszkodzone oświetlenie.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi będzie nam łatwiej przygotować się i przejść przegląd rejestracyjny Warszawa posiada ogrom stacji, więc nie musimy nigdzie daleko jeździć, wystarczy wyszukać gdzie znajduje się najbliższa na naszym osiedlu lub w dzielnicy. Jeśli otrzymamy wynik negatywny, to też nie ma się co załamywać. Mamy dwa tygodnie żeby naprawić usterki samodzielnie, bądź też oddać auto do mechanika.