Zdalny dostęp: jakie są możliwości zastosowania?

Aktualnie producenci maszyn i urządzeń dążą do tego, aby zapewnić klientom dostęp do odpowiedniej jakości usług serwisowych. Coraz popularniejsza jest tutaj technologia zdalnego dostępu, którą dostarcza np. marka Ewon. Co warto wiedzieć w tym temacie?

Zdalny dostęp umożliwia świadczenie usług serwisowych na odległość. Jest to zaś ogromne udogodnienie: zarówno dla producentów maszyn, jak i dla samych użytkowników końcowych.

Nie da się ukryć, że coraz więcej osób ma do czynienia ze zdalnym serwisowaniem maszyn i urządzeń. To już standard pod kątem nowoczesnego, zautomatyzowanego przemysłu bazującego na technologiach cyfrowych. W dzisiejszym zglobalizowanym świecie eksportowanie maszyn i urządzeń do innych krajów (albo nawet na inne kontynenty) jest powszechne. Trudno jest zaś jednocześnie oczekiwać, aby producent miał swoje oddziały serwisowe w każdym zakątku na świecie (w końcu byłoby to nieopłacalne i niepraktyczne).

Biorąc to wszystko pod uwagę nie może zaskakiwać, że wzrasta zapotrzebowanie na technologie, które umożliwiają producentom zdalne serwisowanie maszyn i urządzeń. Celem jest zagwarantowanie szybkiego dostępu do usług serwisowych (przede wszystkim do diagnostyki, dzięki czemu można oszczędzić mnóstwo czasu i zminimalizować ryzyko przestojów). Masz zamiar poznać jeszcze więcej faktów na ten temat? W takim razie warto dokładnie przeczytać wpis ze strony https://racontrols.pl/bazawiedzy/zdalny-dostep-zastosowanie-na-przykladzie-serwisu-maszyn/.

Tego typu rozwiązania dostarcza np. Ewon (to jeden z liderów w dziedzinie technologii zdalnego dostępu). Ta marka wprowadziła na rynek m.in. technologie chmurowe. Umożliwiają one zaś automatyczne przesyłanie alarmów za pośrednictwem routerów do centrum serwisowego producenta konkretnej maszyny.

Marka Ewon oferuje uniwersalne rozwiązanie, które sprawdza się w większości przedsiębiorstw (świadczących usługi serwisowe i z nich korzystających). Technologia chmurowa umożliwia bowiem serwisantom monitorowanie pracy maszyn i urządzeń tak naprawdę… z dowolnego miejsca na świecie.

Jak to działa? Maszyna (podłączona do sieci) sygnalizuje usterkę w formie alarmu. Jest on natychmiast wysyłany na serwer i trafia do centrum serwisowego danego producenta. Warto dodać, że serwisant może od razu zdiagnozować problem. Nie ma też przeszkód, aby zdalnie połączył się on z maszyną, by zebrać więcej informacji i tym samym precyzyjniej ustalić źródło usterki. Zdalny serwis ma za zadanie nie tylko diagnozować awarie, ale też je usuwać (jak jest taka możliwość).

Jakie są najważniejsze korzyści zdalnego serwisu maszyn? Jeśli chodzi o użytkowników (np. danego zakładu produkcyjnego), to można liczyć np. na skrócenie przestojów produkcyjnych (a w pewnym zakresie nawet ich wyeliminowanie), oszczędność czasu, korzystanie z autoryzowanych usług serwisowych niezależnie od tego, gdzie znajduje się np. dany serwis, zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w zakładzie, czy wydłużenie trwałości stosowanych maszyn.

Chcesz poznać jeszcze korzyści dla producentów maszyn? Interesuje Cię ta technologia? Skontaktuj się, nawet dzisiaj, z przedstawicielami RAControls, którzy udzielą Ci szczegółowych informacji m.in. na temat możliwości wdrożenia takiego rozwiązania w praktyce!